Coralia Costaș, Gina Popa, Proiectele Erasmus+: o cale spre accesibilizarea culturii. Exemplul REACT

MediCult – Revista de mediere culturală III (2024)

Abstract:

This paper illustrates how Erasmus Plus projects may provide the general framework for the accessibility of cultural heritage and of the institutions preserving it, regardless of their form of organization or of expression. Activities carried out through the collaboration within European projects allow to increase the degree of readiness in the field of inclusion and accessibility at the level of human resources in the partners’ structures, irrespective of their amplitude, as well as to deepen the understanding of the specific needs of different target groups. Recent statistics indicate a very large proportion of the number of people with disabilities in the total population, which justifies the increased attention paid to these beneficiaries in recent years within museum institutions.

Rezumat:

Articolul ilustrează modul în care proiectele Erasmus Plus pot furniza cadrul general pentru accesibilizarea patrimoniului cultural și a instituțiilor responsabile de prezervarea acestuia, indiferent de forma lor de manifestare sau de organizare. Activitățile derulate prin colaborarea în cadrul proiectelor europene permit creșterea gradului de pregătire în domeniul incluziunii și accesibilității la nivelul resurselor umane din structura fiecărui partener, oricare ar fi amploarea acestuia, precum și înțelegerea mai profundă a nevoilor specifice ale diferitelor grupuri țintă. Statistici recente indică o proporție foarte mare a numărului persoanelor cu dizabilități din totalul populației, fapt care justifică atenția sporită acordată acestor beneficiari în ultimii ani în rândul instituțiilor muzeale.

Keywords: Accessibility, inclusion, cultural heritage, cultural mediation, tools, best practices, e-learning platform

Cuvinte cheie: Accesibilitate, incluziune, patrimoniu cultural, mediere culturală, instrumente, bune practici, platformă de e-learning