Mirela Giacomel, Le jeu dans la médiation culturelle – à pratiquer sans modération par les professionnels du secteur culturel et par leur public

MediCult – Revista de mediere culturală III (2024)

Abstract:

This article is a brief overview of the different ways in which play can be used in various cultural mediation activities. The author, Mirela Giacomel, presents in detail a cultural mediation activity for an infant audience: babies. To draw their attention to the works of art in the museum, Mirela uses a playful “arsenal” in which we find: dolls, toys, songs, dances, special collage books. The article supports the use of the game in cultural mediation activities because it stimulates the audience’s ability to: memorize, observe and analyze.

Rezumat:

Acest articol este o scurtă prezentare a diferitelor modalității în care jocul poate fi folosit în diverse activități de mediere culturală. Autoarea, Mirela Giacomel prezintă în detaliu o activitate de mediere culturală pentru un public infantil : bebelușii. Pentru a atrage atenția acestora către operele de artă din muzeu, Mirela folosește un « arsenal » ludic în care găsim : păpuși, jucării, cântece, dansuri, cărticele de colaj speciale. Articolul susține folosirea jocului în activitățile de mediere culturală căci el stimulează capacitatea publicului de a : memoriza,  observa și analiza.

Keywords: Cultural mediation, infant audience, educational games

Cuvinte cheie: Mediere culturală, public infantil – bebeluși, jocuri educaționale