Abstract:
This paper describes the results of the Erasmus+ course “Empowerment in ICT Skills –Making Use of Technology Tools” where all the participants learned to develop teaching methods to include technology in their learning environments. A wide range of free available technologies were introduced and worked on during the course.
This course was interactive, with input sessions, collaborative and group project work. Participants were actively involved in all sessions. Input sessions were in the form of hands-on workshops and could involve brainstorming, analysis and at times problem-solving. Sessions helped participants set up tools such as blogs and websites and apply online tools in a scaffolded setting. Participants were asked to reflect on the tools and activities, inviting discussion with regard to their own knowledge and skills, their approach to teaching today’s students, and on adaptation of the use of the tools to their teaching and learning situations and contexts. Exchange of participants’ ICT and pedagogical knowledge was encouraged through discussion. Participants’ own language skills were developed and feedback given where appropriate. Participants were also introduced to appropriate websites related to the further development of their teaching skills and personal professional development.
Rezumat:
Această lucrare descrie rezultatele cursului Erasmus+ „Empowerment in ICT Skills –Making Use of Technology Tools ”, în cadrul căruia toți participanții au învățat să dezvolte metode de predare pentru a include tehnologia în mediile lor de învățare. O gamă largă de tehnologii disponibile gratuit au fost introduse și exersate pe durata cursului.
Această experiență de învățare a fost interactivă, cu sesiuni de input, de colaborare și de lucru în grup. Participanții au fost implicați activ în toate sesiunile. Sesiunile de input au fost sub formă de ateliere practice și au implicat brainstorming, analiză și, uneori, rezolvarea problemelor. Sesiunile au ajutat participanții să configureze instrumente precum bloguri și site-uri web și să aplice instrumente online într-un cadru etapizat. Participanților li s-a cerut să reflecteze asupra instrumentelor și activităților, invitând la discuții cu privire la propriile cunoștințe și abilități, abordarea lor în predarea către elevii zilelor noastre și adaptarea utilizării instrumentelor la situațiile și contextele lor de predare și învățare. Schimbul de cunoștințe TIC și pedagogice ale participanților a fost încurajat prin discuții. Au fost dezvoltate propriile abilități lingvistice ale participanților și s-a oferit feedback acolo unde a fost cazul. Participanților le-au fost, de asemenea, prezentate site-uri web adecvate legate de dezvoltarea ulterioară a abilităților lor de predare și dezvoltare profesională personală.
Keywords: ICT skills, Technology tools, technology in learning environments, Erasmus+, hands on, software, programmes, cultural heritage of Malta
Cuvinte cheie: Aptitudini TIC, instrumente tehnologice, tehnologia în medii de învățare, Erasmus+, învățare practică, software, programe, patrimonial cultural din Malta