Abstract:
The paper presents the experience gained by the specialists of „Moldova” National Museum Complex of Iași as partners involved in the implementation of the project „Codes of Cultural Heritage” (acronym CCH) funded under the Erasmus+ program, Key Action 2 – Cooperation Partnerships in the field of School Education and carried out between December 2022 and November 2024. The fundamental premise on which the objectives of the project were built was that, in the field of school education, cultural heritage has an enormous potential that can contribute essentially to the construction of the concept of European citizenship. Involving partners from six countries, the project was equally aimed at young people in the 12-15 age group and their trainers, teachers or museum educators.
Rezumat:
Lucrarea prezintă experiența acumulată de către specialiștii Complexului Muzeal Național „Moldova” Iași ca parteneri implicați în realizarea proiectului „Codurile Patrimoniului Cultural” = „Codes of Cultural Heritage” (acronim CCH) finanțat în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea Cheie 2 – Parteneriate de cooperare în domeniul Educației Școlare și desfășurat în perioada decembrie 2022 – noiembrie 2024.
Premisa fundamentală pe care au fost construite obiectivele proiectului a fost aceea că, în domeniul educației școlare, patrimoniul cultural are un enorm potențial care poate contribui esențial la construirea conceptului de cetățenie europeană. Implicând parteneri din șase țări, proiectul a fost destinat în egală măsură tinerilor din grupul de vârstă 12-15 ani și formatorilor lor, profesori sau educatori muzeali.
Keywords: Proiect, Erasmus, educație, patrimoniu, UNESCO
Cuvinte cheie: Project, Erasmus, education, heritage, UNESCO